روش از بین بردن خرخاکی در خانه

۱۳۹۹/۵/۱۴

از بین بردن خرخاکی
خرخاکی ها سخت پوستان کوچکی هستند که اغلب ترجیح می دهند که در خارج از خانه و در مکان های مرطوب و تاریک زندگی کنند.
پس اگر در خانه خرخاکی مشاهده شد باید بسیار هوشیار باشید البته که آنها هیچ خطری برای انسان ندارند اما وجود آنها در خانه نشان دهنده این است که شما دارید در مکانی غیر بهداشتی زندگی میکنید و یا ممکن است در محل زندگی شما مشکلات جدی از قیبل پوسیدگی وسایل چوبی به علت رطوبت وجود داشته باشد.
بنابراین، باید علاوه بر پاکسازی خرخاکی ها علت وجود آنها در خانه را هم پیدا کرده و از بین ببرید.

مراحل از بین بردن خرخاکی ها در خانه

مرحله اول

سقف و پشت بام خانه را از نظر رطوبت و نم بررسی کنید.
دقت کنید که روی پشت بام آب جمع نشده باشد، ناودان ها را بازبینی کنید تا چیزی راه آنها را مسدود نکرده باشد و آبهای حاصل از باران به خوبی تخیله شوند چون وجود هر نوع رطوبت باعث جذب خرخاکی ها به درون خانه می شود.

مرحله دوم

در این مرحله باید هر چیزی را که می تواند مکانی مناسب برای خرخاکی باشد، دور بریزید.
این مکان های عالی برای خرخاکی ها می تواند چیزهای مثل چوب های کپک زده و یا فرش و موکتی که در اثر رطوبت دچار پوسیدگی شده اند، باشد.

مرحله سوم

از یک دستگاه دفع کننده الکترونیکی استفاده کنید. این دستگاه ها با ارسال سیگنال هایی که البته گوش ما قادر به شنیدن آنها نیست، باعث فراری دادن خرخاکی ها از خانه می شوند.

 

آیا می توان از سموم شیمیایی برای از بین بردن خرخاکی ها استفاده کرد؟

یک روش مرسوم برای از بین بردن حشرات و موجوداتی که به خانه انسان ها هجوم می آورند، استفاده از سموم شیمیایی است اما این روش خطرهای فراوانی دارد.
با هر بار استفاده از این سموم خود را در معرض بیماری های خطرناکی چون سرطان قرار می دهیم به علاوه اگر بچه ها کوچک و یا حیوان خانگی داشته باشید استفاده از این سموم اصلا توصیه نمی شود.

 

..